Jak zdominować SERP, skupiając się na tematach zamiast na słowach kluczowych?

Dowiedz się, jak wykorzystać podejście tematyczne do treści i struktury witryny, aby zdominować wyniki wyszukiwania po BERT i MUM. W ciągu ostatnich kilku lat firma Google wprowadziła kilka zmian w sposobie, w jaki roboty indeksujące rozumieją, w jaki sposób treść odpowiada na zapytania. Ostatnio zmiany te obejmowały więcej aktualizacji algorytmów, które obejmują zaawansowane ulepszenia przetwarzania języka naturalnego i modeli uczenia maszynowego, takich jak BERT i MUM.

 

Te aktualizacje pomagają Google lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wyszukują tematy i jakiego rodzaju treści faktycznie szukają użytkownicy, aby spełnić wymagania ich zapytania, a także w jaki sposób fragmenty treści w witrynie mogą najlepiej odpowiadać tym potrzebom. Ostatecznym celem jest dostarczanie użytkownikom jak najlepszych treści, aby poprawić ich doświadczenie wyszukiwania. Mając to na uwadze, jeszcze ważniejsze jest teraz skupienie się na tworzeniu struktury tematów, która spełnia potrzeby użytkownika na różnych etapach podróży kupującego, a nie tylko na słowa kluczowe używane na stronie.

 

Czym różnią się tematy od słów kluczowych?

Być może w tym momencie zadajesz sobie pytanie, jaka jest różnica między tematem a słowem kluczowym, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że właśnie wspomniałem, że słowa kluczowe nadal są ważnym elementem układanki SEO. W moim sposobie myślenia temat jest bardziej holistycznym podejściem do „badania słów kluczowych”. Temat może składać się z kilku odpowiednich terminów i zapytań, które mogą dotyczyć różnych obszarów podróży kupującego .

Rodzaje treści, które możesz tworzyć wokół danego tematu, są nieco zależne od branży, w której znajduje się Twoja witryna. Niektóre witryny wymagają:

  • Treści, które obejmują tematy związane z nauką na początku podróży.
  • Treści dotyczące biznesowego punktu widzenia na dany temat.
  • Być może ich oferta produktowa rozwiązuje ten problem.

 

Mniejsze witryny, zwłaszcza lokalne firmy, mogą wymagać tylko fragmentu treści edukacyjnych/wczesnej ścieżki, które wskazują również na treści przedstawiające usługi lub produkty oferowane w celu rozwiązania problemu lub potrzeby, z którą może się zmierzyć klient/użytkownik.

1. Zacznij od strategii

Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojej witryny podczas jej tworzenia lub ponownego przemyślenia jej struktury, jest cofnięcie się o krok i określenie strategii, na której musisz się skupić. Przyglądając się szerszym aspektom swojej oferty i identyfikując temat najwyższego poziomu dla tej oferty, lepiej zrozumiesz swoje potrzeby. Po zorientowaniu się, na czym powinien skupiać się główny temat, możesz przejść do standardowego procesu badania słów kluczowych.

 

Głównym haczykiem jest to, że chcesz rozszerzyć te badania, aby obejmowały bardziej istotne semantycznie terminy związane z tematem, a nie tylko główne słowo kluczowe. Przyjrzyj się obszarom otaczającym dany temat, które należy omówić, aby zaspokoić różne potrzeby poszukiwacza. Zadaj sobie pytanie, jakie pytania można zadać w związku z tematem i przeprowadź badania pod kątem tych terminów. Jeśli to możliwe, nie bój się wkroczyć w prawdziwy świat i zapytać ludzi w docelowej grupie demograficznej, czego mogą szukać lub jakie mogą mieć powiązane pytania.

2. Zbadaj swoich konkurentów

Gdy zrozumiesz, jakie treści są potrzebne, aby dobrze sprawdzać się w danym temacie, zacznij szukać, kto zajmuje dobre miejsce w tych obszarach. Jeśli już dobrze sobie radzą w tej przestrzeni, można śmiało powiedzieć, że robią coś dobrze. Są od tego wyjątki, więc upewnij się, że nadal monitorujesz konkurencję w docelowej przestrzeni. Po zidentyfikowaniu konkurenta lubię przejrzeć jego witrynę przez narzędzie, aby zobaczyć, jak radził sobie dla odpowiednich warunków w dłuższym okresie. To da mi podstawowe informacje na temat tego, czy te wyniki są trwałe lub czy jest to niedawny skok, aby ustalić, czy warto je dalej badać w tym momencie.

 

Gdy zrozumiesz, co robią Twoi aktualni konkurenci w obszarze, na który kierujesz reklamy, przyjrzyj się, w jaki sposób konstruują oni swoje treści. Zobacz, jak dostarczają swoje treści i jak wygląda struktura witryny wokół tego tematu. Te informacje dadzą Ci podstawowy plan podczas pracy w Twojej witrynie. Teraz, mając to na uwadze, nie kopiuj treści konkurencji. Użyj go jako przewodnika, ale plagiatowanie treści w końcu tylko cię skrzywdzi. Choć może to zabrzmieć banalnie, chcesz określić, co twoi konkurenci robią dobrze, a następnie zrobić to lepiej.

3. Rozważ intencję

Ponieważ wyszukiwarki ewoluowały na przestrzeni lat, zwłaszcza po niedawnym wdrożeniu BERT przez Google, ważne jest, aby zrozumieć intencje kryjące się za zapytaniami , w których tworzysz treści, które mają być kierowane. Chociaż w świecie SEO istnieje wiele narzędzi do identyfikowania tematów i słów kluczowych, zawsze uważałem, że jednym z najlepszych sposobów identyfikacji intencji zapytania jest po prostu wyszukanie go w oknie incognito. Możesz się zaskoczyć.

 

Możesz wyszukać coś tak prostego, jak zapytanie składające się z jednego słowa i zauważyć, że wyniki zwracają więcej treści edukacyjnych wokół hasła – na przykład wynik „co to jest…”. Pomoże Ci to określić, jakie treści należy utworzyć (lub nawet przerobić), aby pasowały do ​​potrzeb wyszukiwania.

 

4. Nie zapomnij o strukturze witryny

Tworzenie treści wokół tematu to nie jedyny element układanki. Ważne jest, aby uporządkować swoje treści w sposób, który ma sens dla robotów indeksujących i pokazać, że jesteś autorytetem w danym temacie. Jeśli wyszukiwarki zauważą, że tworzysz bardziej trafne treści dotyczące danego tematu, powinieneś zobaczyć lepsze wyniki dotyczące tych terminów. Jednym z najlepszych sposobów wykazania się tym autorytetem jest użycie bułki tartej do pokazania przepływu witryny.

 

Działa to nie tylko jako druga warstwa nawigacji dla użytkowników, ale także pomaga robotom indeksującym zrozumieć, jak przejść z punktu A witryny do punktu B. Bułka tarta może również pomóc w zmianie struktury witryny bez konieczności wprowadzania zmian w adresach URL, co może być niezwykle niebezpieczne dla SEO. Nie zapomnij przyjrzeć się swoim konkurentom, którzy dobrze sobie radzą, aby zobaczyć, czy istnieją jakieś spostrzeżenia, które możesz uzyskać z ich struktury witryny. Nie musisz wymyślać koła na nowo, a możesz zyskać więcej informacji o tym, jak poszerzyć zakres tematu w tym procesie.

5. Czas na dominację

Ponieważ firma Google wdrożyła bardziej inteligentne sposoby przetwarzania i zwracania treści w celu dopasowania do zapytań użytkowników, ważne jest utworzenie logicznej struktury tematycznej w witrynie, która ułatwi przetwarzanie tych treści. Daje to twórcom treści gwiazdę północy, która pokieruje ich wysiłkami pisarskimi. Upewnij się, że Twoje treści odpowiadają obietnicy złożonej czytelnikowi całkowicie i jasno. Unikaj puszystości, żargonu i zmarnowanych słów. Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość!

 

Cóż, prawie wszystko dotyczy jakości – chodzi też o odkrywanie. Upewnij się, że używasz słów kluczowych i wyrażeń, których będą używać osoby wyszukujące, aby znaleźć rozwiązania napotykanych przez nich problemów. Następnie upewnij się, że śledzisz skuteczność – zarówno swoją, jak i konkurentów. Ustal standardy i zawsze staraj się być lepszy. Zrób to, a powinieneś zacząć dominować nad konkurencją z trwałymi wynikami.